baltazár är min häst nu!!

Idag har något otroligt roligt hänt mig! 
Baltazár har blivit min häst och står på min gård med nökkvi just nu! Förstår det knappt själv!

såhär har det gått till:
Imorse klockan halv 7 så for jag och min mamma upp till Stensele där Baltazár stod.
Jag fick rida ut på honom och en jättesnäll tjej följde med mig och berättade mer om honom osv.
Har ju ridit honom förut men då red jag i en paddock och hoppade, testade lite dressyr och så, så jag ville se hur han bar sig åt ute i skogen! Han gick på överallt, vi hoppade skogshinder, provade bada lite (vilket han verkligen tyckte om, plaskade så fort hovarna var nere i vattnet!) och jag måste säga att han uppfyllde mina förväntningar!
Vilken kanonhäst! 
Sedan lastade vi Baltazár och vi, dom från stallet och hästen for till Lycksele där han skulle besiktas.
Jag fick springa med honom och han var superduktig. Vi longerade honom också för att se bättre hur han rörde sig också och även där var han superduktig! Så det blev affärer, och nu står han somsagt i en hage just bredvid mitt hus och betar med min islandshäst Nökkvi.
tror ni jag är lagomt lycklig nu eller? kan jag lova!

Ska rida honom imorgon hade jag tänkt och då kan ni få bilder därifrån! om ni ens vill..?


lite smått pinsam bild sen första gången jag red.. skratta inte åt mig utan titta på min fina pållehäst istället!


Kommentarer
Postat av: emma bestlund

jag vill se bilder:D<3

2011-08-04 @ 01:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0