billy och vitamin


Ridlektionen på Häljegård:
jag kom dit och träffade två jättehärliga tjejer, Agnes & Ellen! (9 år)
vi pratade lite och sedan fick jag träffa hästarna,  två shetlandsponnyer som heter Billy & Vitamin!
Riktigt söta och trevliga hästar! Tjejerna gjorde i ordning hästarna och vi snackade lite om allt möjligt,
jag fick veta ungefär hur mycket dom kan och dom fick veta lite saker om mig! 

Vi började med att skritta omkring på gårdsplanen, lite cerpentinbågar, slalom mellan koner,
tränade på sitsen (dom red barbacka pga att dom bara hade 2 sadlar och en av dom var western, dom brukar alltså alltid rida barbacka), och så kom Ellens storasyster Selma och hjälpte till lite. Ellen travade lite på vitamin, och Agnes och Billy red lite snettigenom och så. Efter ett tag så gick vi en promenad ut en sväng, och då ville Ellen galoppera, så hon fick galoppera lite medan jag sprang bredvid Agnes och Billy i trav! Shettistrav är ju så svårt att rida barbacka i, haha!  Tjejernan verkade iallafall rätt nöjda med ridningen och jag kunde andas ut.
Ska åka dit igen och hålla en till "lektion" nästa vecka eller så!
NÅGON SOM HAR NÅGON BRA ÖVNING I SKRITT? kanske balansövningar eller så?
tänker ta hit dom till mig någon gång också, så att dom får prova tölta lite islandshäst, rida lite storhäst och så!

Måste smått börja planera nästa gång! Funderar på att ta en sväng på någon av mina hästar men det kändes lite jobbigt, dom går och käkar gräs och har det så bra så jag tror jag skippar det idag!
´slutar skriva här, hejdå!
Kommentarer
Postat av: amanda

serpentinbågar* :]

2011-08-30 @ 14:07:34
URL: http://umeryttarna.blogg.se/
Postat av: sofia, ryttartrion

snacka om härlig design! Älskar headern :D



/kram, sofia

2011-08-30 @ 16:43:15
URL: http://ryttartrion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0