Trip to hössjö

(ber om ursäkt i förväg om det blir lång text)
Min dag började klockan 8.00 då jag klev upp och duschade, fixade mig, åt, gjorde iordning Baltazar och packade hans saker. Pappa hjälpte mig att lasta honom (vilket inte var något större problem eftersom han bara följde med mig in direkt nästan) och så rullade vi iväg till hössjö där min kära vän Amanda bor!
Jag lastade ut honom där utan problem, sen kom Amanda och vi gick ner och hämtade hennes Prinsessa nere i hagen. Vi tog upp pållarna, sadlade och tränsade osv och då kom Matilda som skulle leka fotograf idag!

Baltazar gjorde mig så stolt! För det första var han så fin, och sen var han så lugn och fokuserade på mig trots allt annat som hände runtomkring. Älskar min häst!

Vi skrittade till en ridbana i närheten och värmde upp. Jag fokuserade på traven mycket idag, tog bara någon få galopp men det är ju inte huvudsaken! Han skötte sig jättesnyggt och vi byggde fram lite hinder här och var,
och så småningom så hoppade vi lite allt möjligt! Han hoppade allt jag styrde honom mot och jag kunde inte vara nöjdare med honom än vad jag är idag! Han har en fin hoppteknik och landningen är försiktig och mjuk, Balte är verkligen en rolig häst att hoppa med! Rida honom överhuvudtaget är jätteroligt. finafina balte.

På väg hem från ridbanan så red vi genom skogen och hoppade ett hinder som stod uppe i skogen där Amanda hoppat lite tidigare med Sessan, sedan ställde vi in hästarna i Amandas stall där Balte fick låna en box. Han fick mat, vatten och kärlek och efter en timme eller två så kom min mamma och så tog vi med oss Baltazar hem till Nökkvi! Har nattat dom nu, dom får sova ute inatt! 

Bilderna på mig och balte kommer här och somsagt är Matilda fotografen!





















älskade häst, du äger♥


Kommentarer
Postat av: Idah

Ja. De gör jag, han är världens finaste pålle, litar på sin ryttare upp till 120%! sjukt snäll i all hantering, och ja, baltazar är bäst! :)

Pussa han från mig :)

2011-08-21 @ 18:11:10
URL: http://ponniiie.blogg.se/
Postat av: rebecka

as fina bilder och fin blogg(: kika in på min vetja(;

2011-08-23 @ 16:00:30
URL: http://finlillbecca.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0