charlotte~2011

2011 har varit ett jobbigt år, men allt har ändå blivit bra och nu står jag här med två jättefina hästar på gården som jag älskar mer än allt annat!
Tänkte visa det här knasiga året i bilder, kommentera gärna om det är nåt du undrar:)
Januari
Inledde 2011 och den 29:onde så hade jag haft Nökkvi i 3 år!


Februari
Allt rullade på och mina små islänningar var lurvigare än nånsin:D




Mars
Garpur fortsatte vara en busig häst som vanligt haha!


April
Jag träffade bland annat My fair för första gången och i slutet av April så började Garpur halta och jag trodde han hade blivit halt men fick sen veta att han hade fått fång..;(



Maj
Vid det här laget så slutade jag såklart rida Garpur och han stod på boxvila i 8 långa veckor under behandling. Därför red jag bara Nökkvi. 
My fair kom och bodde hos mig i tre veckor vilket var bra, så jag fick tänka på annat än Garpurs sjukdom.


Juni
Garpur fyllde hela 20 år och efter tre behandlingar så blev han inte ett dugg bättre.
Jag släppte ut honom i en liten hage på gården utan gräs men ni som inte kände Garpur kanske inte vet att han var en mullehäst så han hoppade såklart över staketet på 1.10 m på sina fångfötter.. galenpanna.




Juli
Sommaren hade anlänt och jag for med Nökkvi till Stöcksjön och badade blandannat.
Massor av hovslagarbesök och vetrinärbesök utan framgång med Garpur och när vi röntgade honom visade han 4,5 grader på båda framhovarna. 
Den 22 Juli fick vi ta det hårdaste beslutet någonsin och min finaste Garpur fick somna in i hagen på gården.

Nökkvi fick flytta till våra grannar samma dag och stod där i några veckor och jag for och provred lite olika hästar.




Augusti
Den tredje så flyttade Baltazar hit och Nökkvi tyckte inte om den tokiga 8åringen som dök upp från ingenstans..
Blev bättre med tiden men det är fortfarande någon slags hatkärlek mellan dom.


September
Under September hände inte så mycket, jag och Balte blev närmare och närmare för varje dag som gick.




Oktober
Baltazar och jag tog våran första hopplektion och i slutet av månaden så deltog vi i en klubbhopptävling i Vindeln och fick en tredjeplats:D




November
Första och andra hoppträningen på SURF med Baltazar vilket gick kanonbra,
mörkret kom redan vid 3tiden på dagen och ganska sent in på månaden så fick vi lite snö!








December
Och nu till December, sista månaden på året. Snart är 2011 över.
Tänk vad mycket som har hänt under 12 månader!! Sjukt om man tänker efter.

Tvåtusenelva har varit ett förjävligt år och när Garpur dog så rasade min värld,
men jag fick ju Baltazar så jag antar att det var ett pretty good year trots allt..
Med det här lååånga inlägget säger jag godnatt!:)
Kommentarer
Postat av: Madde

Fina bilder :)

och fin blogg :))

2011-12-28 @ 09:32:36
URL: http://duvetmadde.blogg.se/
Postat av: Maxine Och Kim :)

Mycket fin blogg, gillar att ni har mycket kommentarer :)

2011-12-28 @ 10:36:02
URL: http://ryttareokusk.blogg.se/
Postat av: mamma monkan

Ingen kan någonsin ta Garpurs plats i våra hjärtan men det fanns plats för en till :)

2011-12-29 @ 00:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0