charlotte~hittade på lite egna frågor!


Nökkvi

Hur träffades vi?:
Jag träffade Nökkvi i slutet av 2007 då jag egentligen skulle åka och hälsa på Prins, en häst som det var bestämt att vi skulle köpa. Det visade sig att Prins inte gick att fånga i hagen vilket gjorde mig jätteledsen, och det var då vi for till hööks för att pigga upp oss. Kassörskan tipsade om sin låtsasmamma som sålde några islänningar så vi for dit på direkten och det var första gången jag träffade Nökkvi och Funi.

Varför fastnade jag för just honom?:
Man märkte väldigt fort att Nökkvi var en riktigt snäll häst, vilket jag verkligen ville ha eftersom Garpur var en buse! Vi tog grimskaft runt halsarna på dom och gick in i det trånga stallet där vi stod intryckta runt hästarna. En rottis sprang omkring och rusade i full fart under Nökkvis mage och han brydde sig knappt.
Sen tyckte jag såklart att han var ruskigt söt och hans tölt tog mig verkligen med storm!

Hans bästa egenskaper:
Som sagt är han ju riktigt snäll, men han har en egen personlighet som har kravlat sig fram under dom 3, snart 4 åren som jag har haft honom. Han vill ha uppmärksamhet men är lite blyg av sig, inte den typen som tränger sig fram utan blir istället jätteglad när man går till honom!
Mål och planer inför 2012?:
Nökkvi fyller ju 25 år och därför vill jag inte köra för hårt med honom men hålla igång honom!
Mina planer under dom kommande åren är väl att hålla honom frisk och att han ska må bra helt enkelt:)

Baltazar


Hur träffades vi?:
Jag såg Baltazar på en annons på hästnet och tyckte att han var fin,
när Garpur sen dog så sökte jag upp honom igen och vi for upp till storuman och jag provred honom. Kände direkt att han var perfekt!
Varför fastnade jag för just honom?:
Han var så lugn och fin när jag gjorde i ordning honom, och sedan när jag satt upp så kände jag mig hemma!
Nervositeten släppte fort och jag provade lite ditt som datt. Han var så fin och jag saknade honom när jag satt i bilen på vägen hem, än fast jag hade tittat på två andra hästar samma dag. Då visste jag att han borde bli min!

Hans bästa egenskaper:
Baltazar är en väldigt lyhörd häst som alltid vill göra sitt bästa, vad man än gör.
Han är snäll och lugn men har ändå temprament och kan hitta på bus vilket jag tycker är roligt!
Han tvekar inte om han känner att jag är säker på vad vi gör, och framstegen som vi har tagit tillsammans under dom här 4 månaderna är verkligen kanon!

Mål och planer inför 2012?:
Jag vill bygga upp hans muskler över ryggen och börja träna på surf, både hoppning och dressyr regelbundet.
Kanske att vi kan starta i några fler klubbtävlingar i både dressyr och hoppning framöver?
Ska försöka se till att han får rätt mat och träning så att han blir fin!:D
Kommentarer
Postat av: Amanda

BAHA mål och planer inför 2010?

Hallååååååååcharlotte:]

2011-12-10 @ 13:57:43
URL: http://umeryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0