Hovslagare

Eftersom vi just har startat upp den här bloggen så är det många av er som nog inte vet hur allt ligger till.
Jag har ju 2 islandshästar, en av dom heter Garpur och är 20 år.
Han fick fång för ungefär 3,5 månader sen och vi har medicinerat och röntgat och hela köret,
men processen är fortfarande igång och han har roteringsfel med 4-5 grader i båda framhovarna..
idag var iallafall min hovslagare Camilla eriksson här och verkade både Garpur och Nökkvi.

Garpurs hovar trasar sönder lätt nu när han är sjuk, och hon såg även blödningar i hoven osv.
det ser inte ljust ut:( vi ringde vetrinären när camilla hade farit och dom ska komma i veckan eller nästa vecka och titta på honom, och i värsta fall så kanske vi måste ta bort honom. så livet känns kanske inte sådär jätteroligt nu om jag ska vara ärlig.
någon annan som haft/har fånghäst?
nu måste jag kila, hejdå!

Kommentarer
Postat av: Elsa :)

Riktigt fin blogg ni har! :)



KRAM

2011-07-21 @ 17:05:42
URL: http://sessanselsa.blogg.se/
Postat av: Jonna

Sv; Så lite så :)

2011-07-21 @ 17:19:04
URL: http://ingakommentarertack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0