provridit!

Hej, Charlotte här!
Jag började dagen med att försova mig med en halvtimme men hann ändå duscha en snabbis innan jag for till Nökkvi och gav honom frukost. Sen satte jag mig i bilen med mamma och vi bar av mot lycksele-trakten där det fanns tre hästar som jag skulle kika på och eventuellt provrida!


                                     
Häst nr1. Baltazar
Första hästen vi for till stod på en ridskola i Stensele (som ligger bredvid Storuman).
Hästen heter Baltazar och är ett svart ungerskt halvblod, valack född 2003. Vi hämtade honom och gjorde i ordning honom och jag kan bara säga att snällare får man leta efter! Kanonsnäll häst verkligen.
Jag fick börja rida honom på en mindre ridbana och kände på honom lite, trav och galopp och sen prövade vi på lite småsaker som galoppfattning från skritt och skänkelvikningar och så! Fick också pröva hoppa med honom,
ett kryss och ett annat hinder på kanske.. 60 cm? Han var iallafall superfin i hoppningen, bjöd på hindret och mjuk i landningen!


                                   

Häst nr2. Roxanne
Sen fortsatte våran lilla roadtrip till Vilhelmina där vi kom till ett rätt stort stall.
Där stod Roxanne, ett sto importerat från Tyskland, hon hade stått i Sverige i ungefär bara ett halvår!
Hon var också född 2003.
Jag gjorde i ordning henne och hon var snäll men hon var väl inte sådär jätteglad när jag skulle kratsa hovarna.
Tjejen som visade oss hästen började med att rida henne eftersom hon var väldigt pigg och hade inte blivit riden på en vecka! Roxanne ville inte riktigt stå still och hon gnäggade en hel del men efter en kvart så hade hon sprungit av sig lite och det var min tur. Nervös hoppade jag upp och efter ett tag så släppte hennes iver och hon började fokusera på mig istället. Det började ösregna just när jag började skritta av henne, haha men annars gick det också rätt bra!


                                    

Häst nr.3 Rocco
Tillsist for vi till Vindeln där arab korsningen Rocco stod på sommarbete.
Honom provred jag inte för det passade inte, men jag fick chansen att hälsa på honom lite och så!
Han var född 2000 och han var social och verkade jättetrevlig men pga att han hade reagerat på alla ben under böjprovet så blir det nog tyvärr ingen provridning någon annan gång heller!

Det var hela min dag, 53 mil i bil har vi kört idag. Men det var riktigt fina hästar jag fick se,
och den jag fastnade mest för var Baltazar ska jag ärligt talat berätta för er!
Imorgon far jag iväg till Gävle och jag tror bilen rullar hemifrån redan 5 på morgonen!
Därför kommer jag tyvärr inte kunna blogga fram tills på onsdag, men då har jag varit på hööks så ni får hålla utkik så ni får se vad snygga saker jag fick med mig hem!;)
Ha det bra allesammans,



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0