charlotte~hoppträning 27/11



Baltazar idag efter träningen:D♥

Vill bara börja med att säga att jag älskar min häst, han är grym!!
Vi lastade Malins 5-åring Olle och Baltazar vid 8, for till surf där jag tränsade och sadlade ute vid transporten, sen gick vi in och gick omkring med hästarna och byggde fram hinder.

Idag var vi bara tre stycken ekipage som hoppade, det var egentligen bra för då får man ju mer "hjälp" och får rida mer! Baltazar var riktigt duktig idag som alltid, lugn och fin men samtidigt pigg och arbetsam!

Vi värmde upp och hoppade i båda galopperna och i slutet hoppade vi en bana med 8 hinder.
Ibland hamnar vi i fel galopp och jag missar att rätta honom så det måste jag jobba på, sen också att inte låta honom tagga mot hindrena och att sätta mig och bromsa upp efter hindret, särskilt när det är en kombination, för annars kommer vi oftast fel på det andra om ni förstår!

Det var sjukt roligt, han är ju underbar att rida och det känns himla bra att få utvecklas som ryttare och såklart att utvecklas med Balte:D

Malins mamma Annica filmade oss och hon skulle försöka skicka så eventuellt får ni film sen:)
Nu ska jag käka knäck och sen sova! Hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0