charlotte~hoppträning


bild från i somras

Hann inte skriva igår då jag kom hem sent så skriver nu istället!
Jag och Baltazar promenerade till mina grannars stall där puro stod inne i stallet, så vi gick in och lät dom nosa lite på varandra. Sen skulle vi lasta och Puro gick in direkt, däremot tvekade Balte lite men gick in i stort sett direkt!
Vi kom fram till surf, vi tränsade dom i transporten, lastade ut dom, sadlade och gick in i stallet.
Jag trodde att han skulle vara mer tittig än vad han var! han var jätteduktig!
Det var ju första gången han var på surf:)
Vi gick in i ridhuset och började bygga fram hinder, och jag hälsade på Rebecka som är ridlärare.
Det var 6 stycken ekipage där igår som vi hoppade med och Baltazar tyckte det var superkul!
Vi värmde upp på ett litet kryss i båda galopperna och sen tog vi krysset och en bakbom så att hindret låg på kanske 70?  Sen började vi hoppa bana, först kanske tre-fyra hinder och sen en hel bana på kanske 7 hinder och då låg höjden på 80 cm. Man fick välja om man ville höja på banan men jag valde att bara ha 80 igår, eftersom det var första gången vi var där. 
Men min häst var underbart duktig, och än fast jag gjorde lite missar med galoppombyten ibland och trots att han var lite småbockig i början så skärpte han sig och han skötte sig grymt bra. älskar min häst!

Hemlastningen gick bara fint, han gick in direkt!
Är supernöjd med honom.
Nu ska jag till skolan, förlåt för lång text!
Kommentarer
Postat av: emma

vad roligt att det gick bra!

2011-11-14 @ 11:56:56
URL: http://ponnytravarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0