charlotte~släkt

Försökte hitta lite av hästarnas släkt, och även lite av min gamla häst Garpurs släktingar!:)





Hrafn frá Holtsmúla
Nökkvis och även Garpurs farfar!
ser ni att nökkvi har hans huvud och garpur hans kroppsform? även fast garpur aldrig var sådär vältränad haha!
Támyrja
Står inte i Nökkvis pass, men jag hittade en "tråd" om Hrafn och det det är hennes farfar,
Ni kanske ser hur lik hon är min förra häst Garpur? dom har nämligen samma pappa!:)
Hittade nästan ingenting om Nökkvi's släkt. Han föddes i Krossi på Island, och kom till sverige när han var 7-10 år gammal. Under tiden han bodde på Island så såldes han från Krossi till Reykjavik där han förmodligen skickades vidare hit till Sverige sen!:)


Atli frá sydra-skördugili
Garpurs pappa, han är så snygg!!!!




Mária frá sydra-skördugili
Garpurs mormor! Ser ni likheterna?

Haramia
Här har vi Baltazars pappa, tror jag iallafall! Bilden ser ruskigt gammal ut men vad vet jag!
Haramia översätt till svenska är stråtrövaren, vad det betyder vet jag inte men!
Sen hittade jag två bilder som var vid Haramia, och jag tror dom kan vara släktingar med Baltazar,
dom var lika honom..
Det var lite av mina hästars bakgrunder iallafall:D
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0