charlotte~långritt!


bild på nökkvi från sommar 2010 (?) då vi red långritt med fika!


var ledig idag och när jag vaknade runt halv 12 så for jag och mamma ut och red.
vi packade med oss fika i sadelväskan som nökkvi hade bakom sin sadel och så for vi och red hela 12 km!!
vi red hela vägen runt bjännsjön, vilket mamma alltid velat men som aldrig blivit av!
jag red baltazar lite mer än hälften av vägen och mamma red honom resten och nökkvi red vi ju också, när man inte red balte.
Vi stannade i Yttersjö och lät hästarna beta medans vi käkade lite fika.
Hästarna var jätteduktigaaaaa, när vi gick mellan yttersjö och bjännsjö så vart vi tvunga att gå på "storvägen" där bilar rusar förbi i 100 km/h typ men hästarna imponerade jättestort på mig!!:d superduktiga!
mamma galopperade på baltazar för första gången idag också, så hon var också superduktig!

hämtade också en ny sadel idag.
en hoppsadel som vi hittade på blocket! vi ska se om den passar och så ska jag prova rida/hoppa i den imorgon så ni får väl nån bild och kanske film imorgon från hoppningen! om ni vill?
har haft kompisar och ska nog sova nu, godnatt:D
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0