charlotte~lyckad ridtur!


(ledsen att jag tröttar ut er med samma bilder, ska skärpa mig och fota oftare)
Ridturen med Baltazar idag blev lyckad!
Min häst var väldigt duktig men väldigt pigg också, jag red längst vägen fast på en grusväg mot Myrbäck så det gick bra att öka ändå! Vi travade låånga stäckor och han var riktigt pigg i steget.
Han har en tendens att stanna i skritt eller tillochmed halt direkt efter en ökning så jag tränade mycket på det idag,
vi travade, gick in i galopp, bröt ner till trav, galopperade kort igen, bröt och travade!
På hemvägen blev det väldigt kul så lite väl snabb galopp blev det någon gång men han lugnade sig och gick bra resten av ridturen:) duuuktig häst.

Pojkarna mina står i hagen på åkern där det finns lite att beta, jag har mockat boxarna och nu ska jag bara äta lite och sen gå ut och smörja mina sadlar! Bild på sadel kommer sen, hej!:)
Kommentarer
Postat av: emma

tack:D<3

2011-10-22 @ 16:56:52
URL: http://ponnytravarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0