charlotte~TÄVLING

Idag har jag varit med Baltazar i Vindeln och hopptävlat!
Vi for iväg runt 7 imorse och han gick in direkt i transporten så det var inga problem.
Kom fram, träffade Madelene och hennes mamma som var där med sin häst My Fair, sen lämnade vi honom i transporten med hö och så gick jag och madde banan.

Jag gjorde i ordning Balte och red omkring lite, började rida fram på banan,  och han var på bra humör idag!
Kändes jättebra!
Första klassen var 40-50 cm högt och när madde red in innan mig så kände jag nerverna pirra i magen men så fort det var min tur och jag red in så kändes det bra!
Han var pigg mot hindren och vi tog oss igenom hindrena 1 till 6 och gick direkt till omhoppningen så jag fortsatte banan och hoppade omhoppningshindrena 7 till 10 också.  Vi kom tre i den klassen!! så fick stanna och få en gul rosett och va med på ärevarvet!

Andra klassen var höjden 70 cm och det kändes mindre nervöst då!
Vi hoppade hela banan i galopp och han skötte sig super. Jag red fel och vi förlorade flera sekunder men det gör ingenting, det var ändå första tävlingen! Rev inget hinder och hoppade omhoppningshinderna på den banan med!
 Madde kom trea i den klassen så vi fick varsin gul rosett med oss hem!:D

Skrittade av honom och klappade om honom, sen lastade vi honom och for hem! Nöjd hästägare kan jag säga,
fina fina fina baltazar!
therese följde med och filmade/fotade så filmer kommer nog imorgon och bilder får ni här:D
kommentera nuuuuu


prisutdelning!


ärevarvet!


Madde på Myfair och jag på Baltazar

fina hästen med rosetten:D
har inga bilder från när jag hoppar banan men somsagt kommer det filmer på det imorgon!:D

Kommentarer
Postat av: Liza

Grattis till din placering. :)

2011-11-02 @ 12:01:27
URL: http://lbda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0