amanda~hoppat lite

Hoppade för första gången i år idag! Har ju inte ridit på några dagar så hon var lite smått galen haha, inte liiite pigg.
Var inte tänkt att jag skulle hoppa, tänkte bara fara ut en barbacka sväng i mestadels trav men när jag såg ett hinder stå på ridbanan när jag red förbi där kunde jag ju bara inte låta bli! När vi gick fram till hindret var hon jätterädd för det och blåste upp sig och hade sig, så jag stod bara stilla med henne och försökte övertala henne att det inte var nåt farligt och efter ett tag kunde vi skritta över.
Så vi skrittade över det typ 2-3 gånger och sen tog vi det även i trav! Då var jag nära att flyga av en gång när hon tog ett jumbo hopp.. Hahaha åh hon är ju bara bäst min lilla Sessaaa:D Det var riktigt kul att hoppa iallafall och det verkade Sessan också tycka efter att hon blivit av med sin rädsla;)

Gammal bild från i somras då vi hoppade!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0