charlotte~3 hästar

Har ridit tre hästar idag!

Började med att gå ut och fixa Nökkvi, sen red jag honom över till Linnea där vi helt enkelt bytte häst så jag red hennes Jago och hon red Nökkvi. Sista biten bytte vi häst och jag red Nökkvi hem igen!
Direkt så ryktade jag Baltazar och for ut en sväng barbacka på honom!

Jago ville först gå och sova men jag jobbade fram honom lite och han blev riktigt trevlig! Han föll lätt ner i form och gick på bra, särskilt i traven! I galopperna blev han taggad och jag tror det var bra för honom att få jobba lite mer då Linnea rider ganska försiktigt. Men det var roligt och jag lär nog rida honom rätt snart igen!

Baltazar gnäggade oerhört mycket idag på bortåtvägen, vilket han aldrig brukar göra annars haha! 
Han slutade gnägga när vi vände hem och då fokuserade han mer på mig och han blev superfin att rida, så härlig känsla! 

Nu ska jag äta, duscha, fixa till mig lite och sen far jag in till stan för att vara med min fina vän signe!

Jago

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0