charlotte~fång

Igår var jag ute hela dagen. Direkt jag kom hem så jobbade jag ute hos hästarna med mamma, vi ringde vetrinären som sa att vi skulle ta in nökkvi så vi fyllde massa spån och tog in båda. Sen hämtade vi hö vid 6-7 och sen var det egentligen bara att vänta. Nökkvi la sig direkt i boxen och låg i ett par timmar, sen låg han en gång till senare på kvällen.

Vid 12 på natten så kom vetrinären och jag tyckte han var duktig. 
Han kom fram till att Nökkvi har fång men på en skala från ett till tre så ligger han bara på en etta än så länge, vi upptäckte det tidigt vilket känns riktigt bra. Han fick en spruta med smärtstillande och sen tog han också av framskorna och kortade hans tår. 

Precis för ett år sedan så insjuknade min förra islandshäst Garpur i fång och han fick ju avlivas sommaren 2011. Därför känns det här helt overkligt, som att jag är tillbaka i samma mardröm en gång till.
Nökkvi ska få medicin 2 ggr/dag och boxvila i 10 dagar, sen kommer vetrinären på återbesök och vi hoppas att det redan då syns förbättringar. 
Så ligger det till just nu.
Kommentarer
Postat av: Anna

Usch vad tråkigt att höra, hoppas han blir bra!!♥

2012-04-17 @ 22:59:59
URL: http://ponnytravarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0