charlotte~ojoj


Mina fina, fina hästar♥


Jag ursäktar mitt tråkiga och dåliga bloggande under de senaste dagarna.

Det är skola och sen direkt hem och ta hand om mina hästar som gäller nu när Nökkvi är sjuk, vill göra det så bra för honom som möjligt!

Han har hönät och vattenhinken upphöjd så att han inte ska behöva böja sig ner, (det blir extra ansträngade för framhovarna) och sen får han också medicin på morgon och kväll. Höet blöter vi i några timmar innan vi ger honom det för att övrig näring som kan förvärra fången ska "fara ur" och sen är det att hålla boxen ren och fin som gäller.

Baltazar fick röra lite på sig idag, jag longerade honom i 20 minuter. Kände konstigt nog inte för att rida men dessutom ville jag inte lämna hunden och Nökkvi ensamma heller idag, så vi höll oss på gården.  Han skötte sig bara fint och den här gången höll han sig på benen hela tiden;)
Nu blir det kvällsfika och sen sova, klockan är kvart över 9 och jag ska försöka komma i säng fort. Kliver ju upp tidigare nu när Nökkvi behöver medicin, specialhö och sen mockar jag också hans box på morgonen!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0