charlotte~avramlingar

Fick blogglust men har inget särskilt att blogga om för tillfället, därför tänkte jag göra det som alla gör någon gång som hästbloggare! Nämligen berätta lite om mina avramlingar genom åren;)

Jag har tappat räkningen, men jag tänkte berätta om några som jag minns bäst!


De flesta av er vet nog att jag hade en islandshäst som hette Garpur, han fick fång för ungefär ett år sen och han somnade in förra sommaren efter fyra underbara år tillsammans♥

Iallafall, han var en riktig buse som bockade och hittade på alla möjligt..
1. Första gången jag ramlade av honom så var jag 10 år, vi skulle galoppera upp för en backe och det gick jättebra. När vi kommit upp för backen så tvärstannade han för att han såg några kor som sprang runt i en hage en bit bort. Han fick fnatt, vände sig om, bockade av mig och sprang hem.. 


2. Hösten 2010 så skulle jag ut och rida på honom själv, och jag visste att han förmodligen skulle försöka kasta sig om för att springa hem (han gick seriöst inte att rida ut på själv..) men ändå red jag barbacka för jag tycker om att utmana ödet! Såklart hann vi bara ungefär 30 meter hemifrån innan han kastade sig, jag föll, han råkade kliva på mitt ben, och sen sprang han till åkern vid huset och åt! 

3. Förut red jag på SURF (södra umeå ryttarförening) och en dag hade vi hoppning! Jag red hästen Ryza som jag aldrig hade ridit förut, och hon är väldigt hoppglad! Jag hade lite långa stigläder, vi hoppade, jag föll, jag fastnade i stigbygeln och släpades efter en bit innan jag tog mig lös. Det var lite läskigt, men det gick bra! Hade henne hopplektionen veckan efter också, och det gick bara bra!


4. Som ni också kanske vet redan så hade jag en islandshäst som heter Funi förut också! Han var däremot bara min i ett halvår och det var i stort sett bestämt från början att vi inte skulle behålla honom så länge, utan han blev såld till Mattias som har sina två hästar i Amandas stall!

Ganska just efter att vi hade sålt honom så for jag och red honom med Amanda, vi var på Linneas ridbana och småhoppade lite. På något sätt snubblade han till i någon grop, och vi gick omkull! Fick honom över ena benet, men varken jag eller honom gjorde illa oss! Fick en del snygga blåmärken men annars gick det bra.


5. Polapir (pyrre) är en b-ponny som står på SURF. När jag hade nyopererat bort min blindtarm så hade jag honom på ett barbackapass, och jag kan ju tycka att det var lite väl tidigt för mig att rida då men vem bryr sig;) Travade iallafall runt och tillslut tappade jag balansen och gled av, men jag fick mig bara ett gott skratt!


6. Nökkvi har jag inte ramlat av så många gånger ändå! Tror det var förra hösten jag red honom lite fram och tillbaka på en väg bredvid mitt hus och när jag galopperade barbacka förbi uppfarten till stallet så tvärsvängde han upp och jag gled ner i det geggiga diket! Min pappa tyckte att det var jätteroligt så han stod och garvade uppe på gården haha!


7. Loke var min favoritponny under många är på ridskolan! 
När vi hade börjat galoppera så galopperade man en och en, eller i par lite då och då, innan man började galoppera allihopa samtidigt. En gång skulle jag och Loke galoppera och han blev skrämd så han sprang för fort och jag tappade balansen och föll av! 
Min ridlärare hade frågat mig om det kändes okej att sitta upp igen efteråt, och jag hade svarat nåt i stil med "klart jag ska upp igen! man ska alltid upp på hästryggen efter att man har fallit av!"

Skulle kunna berätta om många fler gånger, men jag orkar inte skriva mer och ni som orkat läsa allt borde få credit! Avslutar här:D


Kommentarer
Postat av: julia

hahah det lät precis som du att du bara skrattar när du ramlat av, alltid så glad ! sånt här är kul att läsa om :D

2012-04-07 @ 22:58:29
URL: http://knowjulia.blogg.se/
Postat av: Victoria

Jag säger bara aj till blåmärket :o Har börjat följa eran blogg :) Tycker den är rolig att läsa och gillar alla bilder :)

2012-04-11 @ 11:22:31
URL: http://vicwir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0