charlotte~volter






Bild 1,2 och 3 togs igår innan ridturen med Malin och sista bilden är från idag när jag mysade med vovven i solen! 

Idag har det varit sommar! Huuur skönt som helst verkligen. Behövde sol och värme en dag. 
Red Baltazar hem hit och red sedan barbacka på granngården som står tom. Therese fotade oss så ni får bilderna senare! 

Han var så himla rolig att rida idag. Pigg, glad och sammarbetsvillig! Vi red först i en vanlig volt i trav båda varven och sedan galopperade vi lite i höger varv. Traven gick rätt bra men galoppen kändes slarvig först. Sen när Therese hade slutat fota så red jag i en 8volt i först trav och sen galopp. I traven flyttade jag honom  åt sidan med skänklarna och det gick jättebra! Så fort jag tappar stödet i ytter så svänger han istället för att gå åt sidan men vi hittade rätt efter en stund. Vi tog samma volt i galopp sedan och då gick det kanonbra! Mjuk, runt fin galopp i form och han höll galoppen tills jag bad honom att sakta av. Fattningarna kändes också riktigt bra men vi har svårt för galoppombyten. Då måste jag ta ner honom i trav och sedan en ny fattning men vi jobbar på:D
 
Som sagt, bilderna kommer så småningom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0