Prinsessa

Prinsessa från Knutshyttan
Islandshäst

Prinsessa eller Sessan som jag alltid kallar henne föddes den 17 maj 1999. Tio år senare blev hon min, närmare bestämt den 29 december 2009.
Det vart lite krångel när vi skulle köpa henne och hon gick inte igenom besiktningen pga hälta osv men det blev att vi köpte henne ändå.

Vi köpte henne eftersom att jag hade haft Kári i 4 år och kände att jag nog inte kunde utveckla mig så mycket mer med honom och behövde mer utmaning.
Hon är en helt underbar häst, pigg och glad, alltid lika snäll och pålitlig. Men också busig haha.
Vi har hunnit göra massa saker under åren jag har haft henne och hon är verkligen min bästis!
 
Vi har varit på några kurser och faktiskt tävlat en gång också. Vi har under den här sommaren 2012 betäckt henne och vi hoppas verkligen att det har tagit och att det blir ett föl sommaren 2013!
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0