charlotte~dom senaste dagarna


Denna bild togs i Tisdags, efter ridturen då Baltazar var helsvettig så han fick dubbla halstäcken. Här ser ni hans nya fleece med hals från Globen! 

Vi fick en halsförlängare (snodd) i julklapp och den provade vi i tisdags när vi red ut. Bonden bredvid har skottat flera vägar så vi kunde fara långt ut i skogen. Underbart.
Han fattade direkt vinken med snodden och ja, det finns många olika åsikter om snodd men jag tänker inte rida det med varje dag. Bara ibland, då jag vill ha en hjälptygel i galoppen helt enkelt. Hur bra som helst gick det. 

Och dom här bilderna togs i Onsdags.

Vi tolkade då, första gången i år! Jag red barbacka och lillebror Martin och storasyster Alexandra turades om att tolka efter oss med skrana. Han är superduktig med sånt, även om skranan gled åt sidan så att ena snöret for mot rumpan så var han lugn.
Vi tolkade bara en stund och sen for jag ut en liten extra sväng 
med honom, fortfarande barbacka. Han blev taggad som satan när vi vände hem så vi galopperade typ hela vägen hehe. Det var roligt tyckte Balte! 

Idag fick han vila då jag var på stan på mellandagsrean osvosv. Är hos amanda nu och ska iväg till stan imorgon igen så vi ser väl om jag hinner rida på kvällen. Hejdå så länge!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0