charlotte~skodd och riden


Bild från 8 september, när vi tävlade i vännäs!

Idag red jag och Baltus en sväng mot Myrbäck. Det är långa sträckor där som han fick galoppera på, då fick han chansen att verkligen länga stegen och jag fick tid på mig att tänka på allt som behövde tänkas på, sitsen, armarna, stödet i tygeln och hjälperna. Fick någon fin galopp på hemvägen som jag var nöjd med faktiskt! Galoppen är vårat största "problem" just nu, den måste vi jobba mer med. 

Igår skoddes han, så broddar och snösulor sitter på alla fyra fötter nu. Nökkvi fick däremot fortsätta att gå barfota i 8 veckor till. Han är ju inte igång än och han har så pass bra hovar så det gör inte han något. Hade gått bara bra sa mamma iallafall! Jag var ju i skolan. :) 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0