charlotte~vi gick omkull igår


Igår jobbade jag med baltazar en liten stund i snön på volt innan jag nattade dom. Han var väldigt pigg så jag lät honom trava runt ganska i ett ganska raskt tempo men i form hela vägen, båda varven och ganska länge för  att han skulle bli lite trött. När det kändes som att han var uppmjuknad och hade blivit lite trött så lät jag honom galoppera men då fick han plötsligt ny energi och började hoppa runt som en galning. Bockade och studsade runt några varv och jag försökte få bukt på honom men han gav sig inte.

Helt plötsligt snubblar han till mitt i hela fjanteriet så vi går omkull. Som tur var så tog snön emot oss båda, och mitt ena ben som hamnade under hästen trycktes ner i snön och jag gjorde inte illa mig. Jag trodde att han skulle rusa upp och springa men han låg kvar när jag klev upp, sen han ba "jahapp då kliver jag väl också upp då" och så ställde han sig och tittade lugnt på mig. Haha lilla vännen. Han gjorde inte heller illa sig som tur var. ♥ Vi gick en liten promenad och sen godnattade jag dom. Sånt händer, tur att det gick bra. 

Var första gången jag "ramlade av" honom. Fast ja, ramlade av gjorde jag egentligen inte, vi gick ju omkull men ni fattar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0