charlotte~hästar på rymmen!



Igår hände en halvgalen sak!
Satt uppe på mitt rum och såg att tre hästar sprang förbi utanför fönstret, så jag sprang ner till pappa och vi försökte ringa Annica som äger hästarna. Hon var i stan men både hon och Malin for direkt därifrån.
Pappa och jag satte oss i bilen och följde efter dom mot Yttersjö, det kom bilar från andra hållet och såklart kom en  buss efter oss också så den körde bakom oss och hästarna så dom stannade ju inte heller.. ibland sprang jag ut och försökte locka på dom när dom skrittade men det funkade inte. 

Vi kom till Yttersjökorsningen där dom fortsätte över och mot Bösta in i mörkret och efter kanske en halv kilometer in där så valde pappa att köra förbi hästarna och sen ställde han sig med bilen snett över vägen. Bussen bakom hästarna ställde sig snett bakom så dom var fast och vi kunde ta fast dom. Jag höll i Puro och Harry och så kom en hästvan tjej ut ur bussen och höll i Olle när pappa flyttade sin bil och bussen körde förbi.
Malin och Annica kom strax efter och sen kom Kennet med deras hästtransport så dom lastade puro och olle, vi stannade med harry och sen kom dom och hämtade harry också, han var jätteduktig och följde med mig direkt in i transporten! Den fjärde hästen Talle hittades igen hos grannen och hennes hästar:) så det slutade lyckligt!

(oj vad lång text det blev!)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0