charlotte~äntligen!





Lite bilder som Alexandra tog innan jag & Baltazar for ut!

Han har ju stått i nästan en vecka nu för tappskon, men han fick ju nya skor imorse så jag var snabb ut idag.
Var riktigt taggad på att rida honom, och jag kan lova er att han också var taggad!
Först skulle han gå snett och inte framåt alls men efter en stund så kom han igång och vi joggade ganska långa stäckor, tog två galopper på bortåt vägen och han gick fint i form! Dock skulle han upp med huvudet och springa lite fort någon gång sådär men det är ju inte så konstigt ändå!
Red till mitten av Yttersjö då jag vände och det blev skillnad kan jag säga, han blev mycket mer framåt då.
Fick hålla in honom istället för att hålla igång, det är roligare tycker jag!
Träffade mormor och morfar som var ute och gick så jag skrittade bredvid dom på långa tyglar en bit!
Tog en galopp på hemvägen men då gick det överstyr, han kickade lite och sköt ut rumpan.. så jag gick ner i trav istället men då var han redan så uppjagad så jag skrittade resten, han hade ju ändå gått bra idag så jag tyckte det räckte.
Det var två bilar i slutet som skrämde honom, han brukar inte bry sig 90% av gångerna det kommer bilar men idag så blev han skraj och kastade sig bakåt, men det gick bra, vi blev inte påkörda haha:)
Jag gick sista biten med honom hem!
Oj.. vad långt det blev, förlåt!
Se till att ha en bra sista dag på lovet allihop:)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0