charlotte~förut

Såhär hade jag skrivit på min gamla blogg i somras då vi hade varit och röntgat Garpurs hovar, ungefär en månad innan han avlivades. Saknar honom väldigt mycket♥


"garpur var jätteduktig idag, jag är superstolt över min häst.
lastningen kunde inte gått bättre, han lastade i stort sätt sig själv så det var ju kanon!
vi kom fram till vännäs vetrinärstation runt kvart i 1, och han gnäggade högt och tydligt när vi kom så att alla skulle höra att han var där! gamla goa garpur. ställde in honom i stallet och efter ett tag så tog vi in honom i röntgen rummet där han fick lugnandespruta och han blev dåsig direkt. han stod med huvudet i mina armar och jag fick ta i för att orka hålla i hans huvud haha, sötnosen! han var jätteduktig under röntgen än fast han var jättetrött och det visade sig att han hade rotation i båda framhovarna vilket är dåligt, men bara 4-5 grader så det finns alltså en chans till att han blir fullt bra igen även om det kan ta lång tid.
vi tänkte kolla upp om han har ämnesomsättningsrubbning men det var för riskfullt att prova det nu eftersom det kan göra fången värre och det vill ingen riskera. vi tog med honom hem och nu är det bara att vänta,
blir han bättre så är det jättebra och vi kämpar vidare men om han inte blir bättre under någon månad eller att han blir sämre så kommer garpur få somna in eftersom det är det bästa för honom.. jag försöker hålla mig positiv men det är inte så lätt. vi kämpar vidare helt enkelt.

gör mig i ordning nu och ska fara och vara med emma i några timmar, blir nog roligt! saknar henne,
ha en bra kväll allesammans.puss/en stolt hästägare"


Kommentarer
Postat av: Emma Bäcklund

tack:D

2012-01-29 @ 23:15:20
URL: http://ponnytravarnas.blogg.se/
Postat av: Emma Bäcklund

aw, gumman..<3

ses på tisdag, saknar dig♥

2012-01-29 @ 23:16:04
URL: http://ponnytravarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0