charlotte~världens bästa häst


Det gick så himla bra att rida idag!!
Red honom barbacka då packmoppen har punka och då blir det svårt att få med sig sadeln till sommarhagen men det gjorde ingenting. Direkt jag satt upp så kändes allt riktigt bra och vi hittade formen på en gång när jag började korta tyglarna. I traven var han jättefin och tog en bra galopp i slutet också.

I traven kan han vara jätteskumpig och ibland när han är jättepigg och ofokuserad (eller om jag är ofokuserad..) så går det inte så bra att sitta ner ordentligt, men idag var det lätt som en plätt! 

Mockade i Nökkvis gamla sjukhage och städade upp i garaget där jag har hästgrejor. Nu ska jag fixa mig för det blir att umgås med mina fina vänner ikväll!


Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt! Då kanske sadeln ändå inverkar lite i att han tjurar lite.... ?!

Svar: ja det kanske den gör, jag håller ögonen öppna efter en passande dressyrsadel! det går såklart bättre vissa dagar men jag tror att vi är på rätt spår nu, jag måste tänka på min sits också, lägger bara fokusen på händerna nu så vi jobbar vidare!:)
Charlotte Nord

2012-06-20 @ 17:42:45
URL: http://dressyranna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0