charlotte~vill svara på en kommentar

Anonym om charlotte~filmen jag lovade:
Ett tips till dig är att vara stadig i handen men ändå vara mjuk. Samt attdu håller koll på dina skånkar. Han kan bli sur och fjantig. Träna mycket på galoppfattningar, för du som sprarkar och då höjer han huvudet. / lurf, privatperson

Fick en kommentar på filmen från dressyren som jag ville svara på!
Tack för tipsen, jag tar verkligen åt mig, men jag är redan medveten om mina fel. Jag försöker allt jag kan, att lära mig rida honom bra för både min och baltazars skull och jag tränar på att rätta felen varje dag! Speciellt det här med stödet i händerna, tänker på det hela tiden nu och det går redan bättre än vad det här gjort!


Att ha ridit runt i skogen på mina islänningar i 5 år har inte lärt mig någonting
så nu när jag har en häst som baltazar så måste jag påminna mig själv om allt man tränade på under ridskoletiden. Jag far ju på träningar för att lära mig!:)

Jag vet att jag rider låångt ifrån perfekt, min sits är inte i närheten av bra och jag försöker fortfarande få kläm på allt. Det är lätt att jag dömer mig själv för hårt men när det inte går bra så försöker jag att påminna mig själv om hur fin min häst är. Jag lär mig, sakta men säkert. Men som sagt, tack för tipsen! Det är roligt att personer från lurf följer oss! :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Var absolut inte meningen att du skulle bli ledsen av kommentaren.. De var bara ett tips!:)

2012-06-10 @ 21:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0