charlotte~gammal text

Gick långt tillbaka i våran blogg ända tills juli 2011, där hittade jag inlägget där jag berättade att jag varit och provridit tre hästar! Såhär hade jag skrivit om Baltazar:

Första hästen vi for till stod på en ridskola i Stensele (som ligger bredvid Storuman).

Hästen heter Baltazar och är ett svart ungerskt halvblod, valack född 2003. Vi hämtade honom och gjorde i ordning honom och jag kan bara säga att snällare får man leta efter! Kanonsnäll häst verkligen.
Jag fick börja rida honom på en mindre ridbana och kände på honom lite, trav och galopp och sen prövade vi på lite småsaker somgaloppfattning från skritt och skänkelvikningar och så! Fick också pröva hoppa med honom,
ett kryss och ett annat hinder på kanske.. 60 cm? Han var iallafall superfin i hoppningen, bjöd på hindret och mjuk i landningen!

Det var hela min dag, 53 mil i bil har vi kört idag. Men det var riktigt fina hästar jag fick se,
och den jag fastnade mest för var Baltazar ska jag ärligt talat berätta för er!

Jag är nu i efterhand så glad att det blev som det blev, visst är det så att vi har våra dagar då vi inte alls kommer överens men jag älskar baltazar och jag visste det första gången jag såg honom!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0