charlotte~snygga hästen


Såhär snygg var min häst idag!

Vi red upp i skogen, ungefär samma väg som igår. Han var först jättetråkig och reagerade varken på tygeltag eller skänklar. När jag vill att det ska gå så blir jag så ledsen att det inte funkar så jag provar allt samtidigt och det måste jag träna på, tålamodet. När Baltazar vaknade till och vi hade vänt hemmåt så fick han helt plötsligt massor med energi och ville galoppera på stället igen. Jag lät honom göra det men drev fram honom istället. Länge galopperade vi och till slut bröt han av självmant. Då drev jag fram honom i ökad trav och guud vad fin han blev då! 

Imorgon kanske Julia kommer hit så vi får se hur ridningen blir imorgon! Kanske att hon vill prova rida honom:D
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0