amanda~piggelin

Red ut en sväng i dagsljuset med Sessan idag. På bortvägen kan jag ju säga att det gick sådär, hon stannade och vägrade gå, slingrade sig över vägen och var allmänt tjurig. Ston ni vet;) 
Men när det släppte så var hon jätteduktig! Min fina lilla prinsessa♥ Och när vi vände om hemåt efter en lyckad galopp (med lite småbus hihi) så blev hon som en raket. Hon var superpigg!!! När hon blir så pigg och bara skyndar på hemåt så drar man ju gärna mer än nödvändigt i tyglarna och försöker hålla igen henne men det funkar verkligen inte på henne. Man måste komma ihåg att hellre släppa på tyglarna än dra i dem, kan kännas som att hon ska sticka så fort man släpper lite men då lugnar hon istället ner sig. Jag glömmer ofta bort detta och får påminna mig varje gång haha. Jag är iallafall jättenöjd med ridturen och hade tänkt försöka ta mig ut ävven imorgon! 
BÄSTAAA <3<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0