Charlotte~Dressyrträning



Ja, här har ni en film och några bilder från dagens dressyrträning filmat av min mamma!
Jag red som jag nog har sagt för Anna idag, för första gången sedan Maj om jag minns rätt,så det var verkligen på tiden nu. Vi jobbade vidare på det vi jobbade på förra vintern, att han ska gå i form och att jag ska ge ett stadigt stöd i tyglarna. Först ställde vi honom åt båda hållen lite överdrivet bara för att han ska lösgöra sig lite eller vad man ska säga. Höger gick bra men vänster ville han verkligen inte böja halsen på, men det blev bättre med tiden. Jag känner ändå att traven går hyfsat, jag tycker han är väldigt skumpig men jag har ändå en helt okej koll på hur jag rider. I galoppen blev han lite trött och tyckte det var jobbigt så han larvade sig ganska mycket (klippte bort dom delarna ur filmen faktiskt) och han saktade av en del. Då kan jag inte riktigt koncentrera mig på hur jag rider utan mer bara på hur jag ska få honom att hålla i galoppen.. Hur som haver, det gick väl bra och jag är stolt över min häst, är väl inte särskilt nöjd med min insats som ryttare men det är ju därför vi tränar - för att bli bättre!


Han var blöt i svett efteråt så han fick en välförtjänt dusch på SURF innan vi lastade och for hem. Nu är det snart dags för Williams Lista så ska gå ner och se hos mormor och morfar. Är med i kvällens avsnitt så missa inte, 19.00 på SVTplay! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0