charlotte~hoppträningen

Igår var det hoppträning. Kom dit 8 men visade sig att träningen började 9 så jag fick gå omkring och chilla nere i ridhuset med balte i en timme nästan haha. Han var pigg när vi började rida igång och när vi började hoppa så var han nästan övertaggad men med tiden blev han trött och då kunde han fokusera mer på att springa ordentligt istället för att trippa haha! Först travhoppade vi lite, vi hoppade en oxer med galoppbommar och lite så. Sen sattes allt ihop till en bana och det gick bra faktiskt! Galoppbommarna och oxern skötte Baltazar jättebra, det var riktigt kul också! Är nöjd med honom igår, det går framåt för oss känns det som. 

Ska börja träna honom ordentligt nu. Han är tjock, måste erkänna det haha. Nu ska vi komma i form båda två! 

Kommentarer
Postat av: Malin

Hehe min lilla lurvboll är också lite bukig... jag skyller på vinterpälsen ett par dar till, tills dess att han är klippt ;)

Svar: Haha ja precis! Jag vill ju spårklippa baltazar nu innan han har blivit ännu lurvigare men mamma håller inte med mig alls.. Hon säger att han kommer frysa ihjäl haha. Vill ju inte att pälsen ska hindra oss från att träna!!
Charlotte Nord

2012-11-05 @ 20:47:18
URL: http://mellansvartback.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0