RIDIT FÖRSTA GÅNGEN PÅ 1,5 MÅNADER

Framtiden ser ljus ut för umeryttarna och det ser ut just nu som att vi kommer börja blogga här igen! Har saknat att blogga här faktiskt. Så det blir roligt. Behövs bara ny design och lite sånt innan vi kör igång.

Idag har jag faktiskt ridit för första gången på ca en och en halv månad!!! Tror fan aldrig jag haft en sån lång "interidpaus" på de 7 åren jag varit hästägare. Var så sjuuuukt roligt att rida igen så ni anar inte! Direkt jag tog upp Sessan från hagen kände jag att det kunde bli en galen ridtur. Hon var pigg som fan och typ drog mig upp till stallet haha. 
När jag väl gjorde iordning så kunde hon verkligen inte stå still, och sen när jag skulle sitta upp var det som värst. Hon snurrade runt och ville bara iväg! 
Sen kom vi iväg och det var som att sitta på en raket.. Som tur var lugnade hon sig efter ett tag och var jätteduktig.

Skrittade bara idag men imorgon (om jag rider då) ska vi nog trava lite också! Vi tar det lugnt i början nu och tar lite i taget.

 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0