charlotte~50 minuters ridtur idag


Nu är klockan över 10 men jag har iallafall gjort det jag skulle ute hos hästarna + lite till!
Gick ut och städade upp lite snabbt i garaget där jag har hästsakerna, satte ihop ett träns jag smörjde häromdagen och packade lite saker som jag sen tog ner till boxarna. Mockade, fyllde ca 10 höpåsar och bärde lite vattenhinkar. Tog in pållarna och borstade igenom Baltazar ordentligt. Klippte bort lite hovskägg som vuxit ut, kortade manen och  tog även nån cm på svansen. Sadlade, lindade benen och fixade innan vi for ut. Vi var ute 50 minuter och himlarns vad vi jobbade. Vi travade väldigt mycket, upp i skogen for vi för månen lyste upp så det gick bra! Lite halvläskigt att vara djupt inne i skogen själv dock.. speciellt när man inbillar sig att det knakar i skogen haha!

Hästen var inte riktigt överens med mig till en början men klick sa det och bara gick. Jag tror att det är när jag slappnar av som han faktiskt lyssnar och först är jag nästan lite för direkt på, spänner mig och "stress-visar" balte vad jag vill att han ska göra. När jag lugnat mig lite och slappnar av kan jag tydligt men mjukt visa och då väljer han att lyssna och försöka!
Är riktigt nöjd med älsklingen idag också. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0