charlotte~drömhästen

Hästen var väldigt dyr idag ska ni veta!!

Idag, Onsdag, är andra dagen på min och Baltazars nya start. Vi var ute i ca 35 minuter vilket kanske inte är speciellt länge men oj så fint han jobbade på idag!!! En av vinterns bästa ridturer, utan tvekan. Vi har alltid haft lite problem med vänster, att ställa honom till vänster är mycket svårare än till höger och som vanligt gick det trögt när jag ville jobba honom åt vänster idag. Iallafall till en början. Från ingenstans bara går det och han förstår vad jag ville och då bestämde jag mig för att jobba med vänster sida hela dagens tur. Med tiden blev han bara finare och mjukare så mot slutet kunde jag ställa honom hit och dit, åt alla möjliga håll, med bara små och smidiga tecken.

Det blev direkt mycket roligare att rida när han var så sammarbetsvillig! Fick dessutom en grymt fin och sansad galopp på hemvägen. Dressyrtränare Anna hade nog varit stolt över oss! Hemma väntade morötter och mys innan jag släppte ut honom i hagen med Nökkvi.

Ni ska bara veta hur bra det känns nu, vi är på gång!

 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0