charlotte~en ny start


Dag 1 på nya starten med hästen. 
Vi var ute i 25 minuter först och sedan tog jag på halsförlängaren och körde yttligare 25 minuter. Han hade samlat på sig otroligt mycket energi under veckan (precis som jag misstänkte) och därför var han riktigt jobbig att rida första halvtimmen. Sista tjugo minutrarna kunde han faktiskt använda hjärnan och få lite jobb gjort istället för att bara jaga upp sig så fort jag gav honom signaler. Kändes ändå riktigt bra när jag släppte ut honom till Nökkvi i hagen efteråt.

Galoppen har varit kaos ett tag och den känns oerhört viktig att jobba på, längtar till mitten av Mars då jag ska börja träna igen. Ska tydligen vara Pay and Jump på SURF nästa vecka som hade varit himla roligt att vara med i, har inte hopptränat på evigheter och därför tänker jag inte heller anmäla mig. Börjar bara tagga till inför vår, sommar och massa roligheter med hästen nu! 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0