charlotte~hästdag i brattby


Hej hörrni! 
Idag har jag hunnit göra en hel del på hästfronten. Vaknade halv 8 och gick raka spåret ut för att släppa ut och fodra mina hästar. Hann in, fixa mig och äta lite snabbt och sedan for jag och pappa till Brattby där Sören Lennartsson har sitt travstall. Det var inte bara vi där, även andra familjer som har delar i hästar. Jag och en annan tjej som hette Elina fick ta hand om en häst som hette Global Legislation, 7 år och travare. Jättefin fux! (Den på bilden). Vi tog in och pysslade om honom och fick sedan gå ut och rida honom på rundbanan på baksidan stallet under tiden som gubbarna tog och selade 4-5 andra travhästar. Att rida gick bara fint, såklart är det skillnad på en travare och en ridhäst om man säger så, men hästen var lugn och snäll att rida så var roligt! 

Pappa som aldrig kört häst fick köra Lohman, en jättesnygg häst som jag blev småkär i. När alla kom tillbaka från körningen hade jag och Elina hunnit ta ut Global och jag kunde då hjälpa till att ta emot, sela av lite, duscha, ta på svettäcken och ställa hästarna i sina boxar. Älskar att pyssla i stallet med hästar! Är en äkta hästtjej på det viset. Yes I Will står ju också där på gården men hon skulle inte köras, gick däremot och hälsade på henne och mysade lite. Hon är en glad och social tjej, vilket jag gillar hos en häst! Sen grillade vi burgare på gården och jag fick skjuts hem efter det.

Baltazar ska vila idag då han ridits tis,ons,tors och fredag. Är ändå så pass trött nu! Ska ut och mocka nu och senare ikväll ska jag fara och träffa vänner. Bra lördag!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0