Charlotte~planer och mål

Baltazar borde ridas 5-6 gånger i veckan och vi behöver regelbunden träning för instruktör inom både hoppning och dressyr. Sista tiden har det gått segt för oss, jag har ridit honnom alldeles för lite och vi har inte tränat på en evighet. Jag känner hur vi kommer varandra närmare men att vi inte jobbar på det som vi verkligen behöver träna på. Jag vill träna, tävla, ha roligt och få variation. Baltazar förtjänar all tid i världen och han är bara nio år än, det finns så mycket han (och jag) har kvar att lära oss och utveckla! Därför känns det tråkigt när det står såhär still. Nu kommer snart Mars och då ska vi sätta igång med träningen. Kanske jag kan få hjälp att raka bort lite vinterpäls och att vi kan komma oss iväg till SURF, att vi kanske kan vara med i klubbtävlingar till våren. Jag vill ta grönt kort så vi får tävla. Jag vill utvecklas och att vi ska komma varandra ännu närmare. Jag vill att han ska må jättebra. För han är världens bästa, finaste och underbaraste häst och jag ser fram emot allt roligt vi ska ha. Har ångest att jag inte har gett honom tiden han förtjänar nu sista månaderna men jag lovar att jag ska gottgöra det. Ska bli frisk och sedan sätter det igång.
Kommentarer
Postat av: Malin

Du ska inte ha ångest över att han fått ta det lugnt ett tag! Det är krävande att va hästägare och vissa perioder behöver man få ta en liten paus :) Man kan inte va på topp jämt!

Svar: Ja det har du helt rätt i Malin!
Charlotte Nord

2013-02-11 @ 02:56:45
URL: http://Mellansvartback.blogspot.com
Postat av: Sara

Allt bra? :)
Kram!

2013-02-12 @ 10:28:00
URL: http://www.ponnypollarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0