charlotte~vecka 8

V E C K A . 8
Måndag: Red 50 min, dressyr i skogen
Tisdag: Red m. hoppsadeln, ca 45 min
Onsdag: Red 60 min
Torsdag: Rida 
Fredag: Vila 
Lördag: Rida
Söndag: Vila


Det kursiva är inte bestämt men ungefär såhär har/ska veckan se ut för mig och Baltazar. Idag var benen lindade, dressyrsadeln på och vi var ute i 60 minuter, alltså en timme. Vi for upp hela vägen till Gammdegersjö i ett raskt tempo, inte särskilt mycket skritt. Han var svettig när vi kom hem så det gav ju resultat! Idag fattade han på direkten vad jag ville och han var jättefin och mjuk i både vänster och höger sida. Så roligt att rida nu när han är såhär!! Galoppen går bättre när han får lite längre tyglar, han håller lättare igång galoppen då och formen i galoppen är jobbig för honom just nu, lite bättre kondis och muskler så blir detta hur bra som helst, utan tvekan.

Nökkvi och Balte står ute i hagen nu men jag ska strax ut igen för att natta och fixa lite som vanligt. Ännu en bra dag på hästfronten. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0