charlotte~sammanfattning på sista tiden

En del har hunnit hända sen jag skrev senast. 
Förra veckan när jag skulle ta ut hästarna som vanligt på morgonen så fick jag inte ut Nökkvi, han vägrade totalt att röra sig. Jag fattade ingenting eftersom han alltid är den som vill ut ut ut på morgonen. Han ger upp och tar ett steg fram, haltandes och släpar höger framhov efter marken. Han ville inte stödja på den, inte gå på den. Paniken bara växte, "inte fång.. snälla inte fång." Tog in honom igen, gav mat och vatten inne till båda hästarna (Nökkvi ville inte röra sig så fick lägga höet under hans huvud) och sprang in till mamma. Såklart grät jag, gör alltid det så fort nåt är fel med hästarna typ, och mamma följde med ut och kikade. Veterinären fick komma och klämde, kikade, rörde, böjde och allting. Kom inte fram till något men det var självklart att han hade ont, lilla hästen. Det blev boxvila och medicin i fyra dagar och sen fick han komma ut. Nu står hästarna i varsin hage, vill inte att Balte ska jävlas med Nökkvi nu efter att han har haft ont men det går finfint. Ser en stor förbättring och han traskar på rätt bra nu, kanske bara var en vrickning eller liknande! Fina Nökkvi, får inte hända något dåligt med honom.

Annars då? Jo men Balte saknar ju en framsko men har ridit ändå vilket går bra. Rider där det finns lite snö så att broddarna på andra hovarna far ner så han inte får tre högklackade liksom. Red idag och han var pigg som attan och studsade som en studsboll i galopperna, kickade och hade sig, och jag ryter till lite men jobbar vidare i galoppen. Ingen idé att stanna eller något, bättre att han får det ur systemet så att han kan jobba sen.

Långt inlägg......
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0