charlotte~senaste två dagarna


Igår (söndag) var jag ut med Baltazar i 60 minuter och det var alltså första gången efter 6 dagars vila
. Har ju haft en dryg och rätt ordentlig förkylning som äntligen gett med sig och jag kan få rida igen. Vi red upp till Gammdegersjö och efter snöovädret häromdagen hade de inte hunnit skotta, därför var det ca 2 dm pudersnö hela vägen vilket betyder att hästen fick jobba lite extra! Det behövde honom så inte var det någon fara. Tro mig, han var pigg ändå! 
Vi galopperade mycket och ibland fick han dra på och busspringa lite och ibland blev det ordentliga och mer samlade galopper. Mysiga häst. Svettig och nöjd pålle efter den turen!

Idag (måndag) for jag ut en liten sväng innan jag skulle till stan. Vi var ute i kanske 30-40 minuter skulle jag gissa på och vi körde på barbacka och hackamore faktiskt. Skönt! Han gick på rätt bra och han har absolut inga problem med hacket. På hemvägen fick han lite fnatt när vi galopperade på en sträcka men det är kul att han har lite humör tycker jag! Det går fortfarande att kontrollera honom och då är det ingen fara enligt mig. :) 

Imorgon har jag tänkt mig ut och springa en sväng och far till stan för att träffa bästa julia g, får se hur jag gör med hästen om han får vila eller om jag tar en sväng på kvällen? Äsch ingen idé att planera, gör aldrig som jag tänkt ändå. Hoppas ni rider mycket nu på lovet:D
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0