charlotte~sportlov, ridning och provlopp



Balte och jag
Yes I Will

Nu är det Lördag och vecka 9 lider mot sitt slut. Har inte ridit Balte sen förra Söndagen, hemskt. Nu när vi var på gång. Det berodde dock på min förkylning för tro mig, jag vill rida men vore dumt så som jag mått. Nu är det sportlov (UNDERBART) och jag är mycket bättre nu. Jag ser framemot alla bra ridturer vi ska ha denna vecka!! Ska försöka få någon att fota oss också, någon fin vinterdag sådär! Vore roligt. AMANDA? 

Idag är det ooooväder så otroligt. Snöar och blåser riktigt mycket så hästarna står med täcken och kurar just nu. Ska ut alldeles strax och ge lunch, tömma klart boxarna och lägga in nytt. Rider inte om det fortsätter såhär, då satsar vi på imorgon istället.

Jag följde med till Umåker imorse och såg fina Yes I Will köra sitt första provlopp! Starten var riktigt fin av henne, volten var inga problem alls, och sedan höll hon ledningen rätt länge. Sista 50 meterna blev hon trött och slutade som trea men hon var himla fin och alla verkade nöjda! Hann träffa henne lite i stallet senare och klappa om henne innan jag for och lunchade. Är så kul det här.
Puss på er alla och fortsätt läsa!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0