Hej och hå

 
Ett tag blev det vår men idag har vi gått tillbaka till vinter. Det har varit minusgrader, blåsit och framförallt snöat en hel del. Alla blev mer eller mindre less då vi har siktat mot vår och ljusare tider nu men det hjälps inte! Hästen fick vila idag även om jag inte hade tänkt mig det pga vädret. Har istället tränat själv lite styrka här hemma och ska följa med Jennifer till Surf för att rida hennes ponny Corso en stund. Får pyssla med Baltazar extra mycket i stallet idag istället för ridning helt enkelt! 

Jag ska ju iväg i 6 hela veckor snart, åker i slutet av april. Då kommer jag behöva lämna Balte och det känns tokjobbigt att tvingas göra det men som tur är ska bästa Jennifer ta hand om honom när jag är borta och jag vet att hon kommer att göra det bra. Kanske en av hennes vänner också ska få ta ansvar någon dag i veckan också, vi får se hur det blir. Usch och fy, älskar den där pållen så är jobbigt att lämna honom så länge men jag måste ta chansen att åka på den här utomlandspraktiken. Får aldrig en sån chans igen och hästen är ju kvar när jag kommer tillbaka!

Nej, nu måste jag byta om till hästkläder och dra mig mot stallet. Hörs!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0