Övertaggad Baltazar

Baltazar har en period nu då han är fullproppad med energi JÄMT oavsett om jag rider varje dag tills han svettas och är slutkörd när vi kommer tillbaka till stallet. Ger honom knappt något tillskottsfoder men jag har ändå sänkt mängden då jag inte orkar med honom när han blir såhär. Balte är en sån häst som blir riktigt dramatisk och dryg när han har överskottsenergi vilket gör att han reagerar på varenda liten sak som om det vore livsfarligt. 

Idag vräkte snö ner från himlen men jag ville ändå ta ut honom på en sväng vilket han inte uppskattade alls. Vi red runt lite men det fastnade massor med snö under hans fötter och han fick styltor som han halkade med och höll på, dessutom hatar han blåst och snö och då kände jag att vi ändå inte skulle få särskilt mycket gjort så vi var bara ute en snabbis. Nu står då alla 5 pållar inne i stallet och tuggar hö i nya torra innetäcken så jag kan slappna av och försöka andas ut ikväll. Bara att vila och ladda upp inför morgondagens praktikdag. 
Sommaaaaaaar<3<3<3<3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0