14 april - storm

Hejhej! 

I flera dagar nu har det blåsit så fruktansvärt, regnat och snöat. Hallåååå ge oss finare väder tack!!!! Jag och Jennifer hade tänkt oss in till SURF i måndags (igår) men då det blåste alldeles för mycket och då det var varning för snö och åska så valde vi att stanna hemma. Vi tog Baltazar och Mayenne på ett riktigt jobbigt plumspass i snön upp på berget och sedan en bit upp mot kasamark i stormen. Två nöjda men trötta hästar fick ställa sig i boxarna efter det!

 
Idag har jag faktiskt tagit Baltazar till vår lilla "ridbana" i byn första gången för i år! Det har torkat upp väldigt snabbt och bra så nu går det faktiskt att börja rida där om vi bara ser till att sladda emellanåt så byn är nöjda. Hade på gramantygeln idag vilket visade sig vara rätt skönt då han var pigg trots plumset igår. Han var dock väldigt fin i slutet så jag valde att rida ett kortare men effektivt pass. 

Imorgon är det hoppträning så vi får hoppas att det går bra. Nu har jag anmält mig till två klasser på fredagen och på lördag tävlar jag en klass med mitt lag från SURF. Kommer bli superspännande!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0