16 april - vilodag


Idag fick älskade duktiga Baltazar en välförtjänt vilodag efter 5 dagars ridning på raken. Igår hade vi en rätt så lyckad träning bortsett från ett avbrott i mitten av träningen där vi 3 gånger på rad kom helt fel på en kombination med tre hinder. Felet satt nog i att vi hade för dåligt med fart in mot hindret och då går jag före honom i hoppet istället för att vänta in honom så när vi fick lite fart och lite mod så gick det bra igen! Vi hade dessutom framme en vattenmatta för första gången under ett räcke vilket Baltazar faktiskt mot all förmodan tyckte var rätt så läbbig. Han är ju stencool annars! Han hoppade ju men var osäker de första gångerna, mot slutet hade spänningen släppt och han tyckte att den där knasiga mattan var helt okej trots allt.

Jag och Oliver ska till Övik i helgen och bara mysa då vi har firat 2 år tillsammans nu den 7/4 så Jennifer får äran (haha) att ta hand om min häst över lördagen. Helgen därpå har jag ansvar över alla 6 pållar då hon ska iväg med sin sambo över helgen så det går väl jämt ut. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0