9 april

Nu har det handlats rätt mycket saker till mig och Baltazar i veckan. Har köpt honom en ny magplatta som invigdes igår och idag köpte jag ett syntetsbett som ska testas här framöver. Jag hoppas på att ett ännu mjukare och snällare bett ska locka fram hans bjudning ännu mer så vi ser väl hur det går! Har också införskaffat mig ett par ridstövlar faktiskt, har länge provat alla olika men inte köpt några. Blev ett klassiskt par Horsehead Alezzo från Hööks iallafall! Känns bra nu men ska gå omkring med dom hemma innan jag bestämmer mig. 

Efter en rätt tuff men bra träning igår för Peter fick Baltazar en välförtjänt vilodag. Har ridit honom i kanske 5 dagar i sträck nu så tyckte att han kunde få sig en lugn dag då det ändå blåser storm ute. Träningen igår var inte riktigt en av de bästa och riktigt vad det var som satte stopp vet jag inte. Tyckte inte att vi fick till det riktigt 100procentigt på något av hindrena nästan - förrän i slutet. Då skulle vi hoppa bana och plötsligt bara flöt det på rätt fint och Baltazar var superduktig. Så fick åka hem med ett stort leende ändå! :) 

Nu har jag dessutom ordnat färdigt med licenser och har anmält mig till tävling + mamma har bokat boende. Nu är det bara att skaffa sig dom där vita ridbyxorna och ställa in sig på att hopptävla v. 18! Spännande! 

Min vackra kille!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0