Hejhopp

Hejsan!
Nu är det augusti och det går så fruktansvärt fort. Snart är det höst och jag vet inte riktigt vad som kommer hända mig i framtiden. Har jobbat på MM i sommar och hoppas på att få jobba i höst också men det är inte allt för lätt att få sig det. Har man häst måste man ha inkomster också. Hur som helst, 


Allt är bra med Baltazar. Han fick nya skor för två dagar sedan vilket verkligen var på tiden. Skor honom med sju veckors mellanrum för han trasar sönder fötterna så lätt. Vi försöker ta oss ut och rida 5 ggr i veckan vilket oftast går bra men ibland är det annat som kommer i vägen så kan bli 4 ridturer/veckan ibland också. Han går på bete på dagtid och njuter av livet, är rund som en tunna och busar runt haha. Det unnar jag honom! Vi har tagit några veckors vila från hoppträningarna också och hoppas på att komma tillbaka om några veckor då han kommit lite i form igen. 

Jag och Oliver ska på turridning på söndag, den 16/8, vilket känns jätteroligt. Har inte ridit islandshäst på väldigt länge och även om jag har ett halvblod nu så kommer jag alltid att ha en förkärlek till just islänningar! Det hjälps inte. :) Så det blir nog bra!

Nu ska jag göra mig i ordning och dra mig till jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0