12 februari - träning och "Bomber"

Hejsan hoppsan
Igår var det onsdag = träning!!!! Det har gått bort två träningar de tidigare veckorna för ena veckan var Peter bortrest och andra veckan hade jag ingen skjuts och eftersom jag inte har tränat tillräckligt på att köra transporten själv så fick jag helt enkelt lov att skippa den träningen. Men igår var det som sagt dags igen!

Vi började med att värma upp och bygga fram, därefter hade vi lite jobb med att ha ledande tygeltag i hörnen av ridhuset och flytta dem inåt med skänklarna i alla gångarter. B var som vanligt en bomb i början och full av energi så kan inte tycka att vi gjorde den övningen särskilt graciöst men jag försökte verkligen mitt bästa.

Efter det började vi hoppa. Ett hinder/kombination i taget och i slutet blev det till en bana. Skulle inte säga att det var den bästa träningen hittills baserat på min egna känsla men när jag pratade med Peter efteråt höll han inte med om min uppfattning riktigt så måste börja tro på mig och min häst lite mer och inse att vi KAN! Baltazar skötte sig exemplariskt sen då han hade fått ur sig den värsta energin. Duktig kille. 

 
Här får ni förresten en bild på en pålle vid namn Bomber. Han står på Ronneby Ryttarförening, väääldigt långt nere i Sverige. Det är nämligen Baltazars helbror!!! Hittade honom av en slump då jag sökte lite på Baltazars föräldrar och hittade denna herre som dessutom har samma uppfödare i Ungern. Häftigt va?? Har mailat med en kvinna på föreningen som berättat om Bomber. Väldigt kul! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0